Kokořínskou podhradskou cestou - Česká republika

Od parkoviště pod hradem Kokořín překročíme říčku Pšovku a vydáme se po zelené značce směrem na Podhradskou cestu. Vejdeme do úzké zalesněné rokle, kde už se můžeme začít kochat pískovcovými skalami. Po několika stech metrech vylezeme na rozcestí s Podhradskou cestou, která je značená místní turistickou značkou. Nyní se můžeme rozhodnout, zda se po této okružní trase vydáme doprava nebo doleva. Pokud vybereme cestu vlevo, tak půjdeme souběžně se zelenou až k rozcestí Na Panském, kde zelenou nadobro opustíme. Kromě skalních útvarů se konečně dočkáme i několika pohledům na Kokořín. Louka Na Panském stojí jistě také za pozornost, zejména pokud bychom chtěli pořídit nějaké fotografie zvěře či snad čekat do noci na hvězdnou oblohu. Odtud nás stezka povede podél údolí přes skalnatý výběžek. Pokud se vám místní svah zdál strmý, tak věnujte větší pozornost přechodu přes výběžek a určitě se držte cesty. V okolí jsou skály, a proto zde není vhodné hrát s dětmi například „maskovačku“.

Naopak věnujte menším účastníkům pochodu větší pozornost. Přicházíte asi k nejtěžšímu úseku, kde musíte překonat žebřík, a následují dřevěné schody. Toto dobrodružství jistě neocení rodiny s kočárky, kterým tuto cestu nemohu doporučit. Následně sestoupíme do údolí, a buď můžeme pokračovat po značeném okruhu přes Bobříka odvahy a věnovat se dalším skalním útvarům, nebo můžeme projít místním autokempem a třeba se zde občerstvit. Nezapomeňme se však napojit zpět na místní značení pod kempem doprava, abychom nepřišli o nejlepší část pochodu. Opět vstoupíme do lesa a půjdeme do kopce. Mineme několik skalních bloků s úžasnými jeskyňkami a konečně dorazíme na to nejhezčí. Vyhlídková místa nad Kokořínským dolem. Následně se můžeme odebrat zpátky na rozcestí se zelenou, odkud se můžeme vrátit po zelené k parkovišti.

Doprava: Autobusem z obce Mšeno, Mělník, ale i Česká lípa. Pro automobilisty je zde i parkoviště avšak v sezoně praská ve švech. Parkovišťátka podél silnic pak patří spíše k různým penzionům.

Únikové trasy: Od rozcestí Na Panské pokračuje zelená do obce Sedlec (autobus). Jinak bych vše směřoval do Kokořínského dolu.

Stravování: V celém Kokořínsku je podél silnic nepřeberné množství restaurací a bufetů.